Telefonen ringer.
Pojken rycker till där han sitter i sitt soldränkta kök och filosoferar.
Flickan: Hej! Vad gör du?
Pojken: Inget särskilt... - njuter av solen.
Flickan: Kan vi inte gå en sväng runt holmen?
Pojken: Absolut. En utmärkt idé.
Flickan: Jag har inte tvättat håret på några dar, men det gör väl inget?
Pojken: Näe, ska väl inte behöva ha nån menlig inverkan på en promenad?
Flickan: Nä, precis, ska vi ses vid brofästet om en kvart?
Pojken: Ses vid brofäfästet!
Vännerna njöt och upprymdes av naturens återuppvaknande i den härliga försommarkvällen.
Flickan hade satt upp sitt spretiga hår i en hafsig knut på skallen - som flickor pläga med sina skitiga hår.
Kråkan sitter på sin trädgren och studerar.
Kråkan: Shit, vilket perfekt bäddmaterial till mitt bo!
Pojken: Oj!
Flickan hinner inte reagera förrän kråkan efter tre sparsamma vingslag slagit klorna i materialet.
Kråkan: Shit, jag får inte loss det!
Flickan hukar till medan kråkan besviket flyger tillbaka till sin gren.
Pojken: Satan!
Flickan: Vad hände?
Pojken: Du måste nog tvätta håret.
Flickan: Va?
*
knivar i tandköttet och ingen lön in fick inte dramaten jobbet och 2 till
refuseringar i halsen
-
söker ett jobb i Bergen ett i Gränna
ger mig aldrig
eller jag ger mig när jag dör
närsomhelst nu
gogglar färjor vill slukas av havet Svedjan öppet...
8 timmar sedan

Ha ha! Tänk så illa det kan gå om man missar lite vatten och tvål för vem vill väl bli ett kråkbo?
SvaraRaderaShit, vilken häftig kråka.
SvaraRaderavilken underbar historia! inte ofta en kråka blir huvudperson!
SvaraRaderaHåller med Kalle!
SvaraRadera