fredag 23 december 2011

Sluta fråga



Dessa tröstlöst gröna

frågor

Rött som blod

är svaret.

8 kommentarer:

  1. Jag tänker fortsätta fråga lik förbannat.

    SvaraRadera
  2. ajdå då frågar jag inte då :)
    http://malixskrivpuff.wordpress.com/2011/12/23/23-december-skriv-om-nagot-gront/

    SvaraRadera
  3. Underbart!
    Klurigt, och juligt!
    Tack för kommentaren inne hos mig, blir lika glad varje gång jag ser en hälsning från dig! :-)
    Ja verkligen uselt av läkarna... hur mkt ska man behöva stå ut med egentligen?
    Jag borde skriva en bok om att bli felbehandlad, eller inte behandlad alls... inom svensk sjukvård. Den svenska sjukvården som jag kommit i närkontakt med liknar mer sjukvård i u-läder... Ska jag skratta eller gråta???
    Tur att jag har en blogg att avreagera mig lite i.... fast det mesta kom ut genom Facebook igår, faktiskt!
    kram o GOD JUL! :-)

    SvaraRadera
  4. Så bra ... Man kanske fortsätter att fråga för att man innerligt önskar att det ska finnas ett annat svar, något enklare, mindre på liv och död.

    SvaraRadera
  5. Den här handlar (ungefär) om en leda (ursinne) vid vår envetna förmåga att skjuta ansvar ifrån oss genom ett oförtrutet 'dialektiserande'.

    SvaraRadera
  6. Och (för att forsätta disektionen..) bilden är en motbild, föreställande en katt som inte ställer en enda fråga - bl.a därför att han redan vet att han ändå tänker handla i exakt enighet med vad han vill... och när han inte vet så står han still:)

    SvaraRadera