Professorn passar på att försöka gräva fram en fungerande tuschpenna då den kommer:
Frågan.
"Tillhör inte fantasiförmåga och uppfinningsrikedom en människas intelligens?"
Eleven satt längst upp på sista raden och nästan ropade för att vara säker på att höras
ordentligt. Det gick inte att ta miste på att han förväntade sig ett substantiellt svar. Ett som
knappast skulle kunna lämnas utan att samtidigt utlösa ett flodvågsliknande korsförhör i ämnet.
Professorn visste. Han skulle inte få tid att ens påbörja kognitionsmetodiken.
"Fantasiförmåga, förmåga att föreställa sig, är en självklart livsviktig del i bland annat den
skapande processen och kan leda till fantastiskt intelligenta resultat, men är inte intelligens,
utan snarare ett bra exempel på var den kan användas", försökte han - väl medveten om att
frågan varit hett debatterad i århundraden...
*
Det vertikala nuet och radikal acceptans det är vad det är anledningen att
krig finns eller att jag behöver gå till psykologen är att 99% av
människorna inte gör jobbet att expandera sitt medvetande bortom sinnet
-
*gåvan att få ge tillbaka*
bejakar du tillfälligheter?
läser med låsta käkar
drömmer om dig att du frågar om du får komma i mig
jag äter ppiller det ...
2 timmar sedan
Håller inte med professorn ;-).
SvaraRadera"Learning by burning"? Den var bra :-D.
Fantasilös professor.
SvaraRaderaUtan fantasi stannar livet. ;)
SvaraRaderaUt med professorn som saknar fantasi och lutar sig mot egna tyckanden
SvaraRaderaLite samma tänk som i min puff. Gillar din aulahistoria. Skickligt utförd :)
SvaraRadera