tisdag 14 februari 2012

Över fikat

- Om vi bara fortsätter att skicka dom tolv miljarder i veckan så tror jag att vi undslipper bankkrisen.
- Ja, det blir, få se nu... det blir etthundra kronor i månaden per EU-invånare, det är ju växelpengar!
- Precis. Fast vi får nog räkna bort fattighalvan kanske, så säg tvåhundra då.
- Men vaddå, vad är det, en lunch!
- Sen får vi i och för sig räkna med att Italien, Portugal, Spanien och Rumänien kommer efter som ett brev på posten.
- Men kom igen! Vad kostar en vanlig middag idag? Tusen spänn? En ynka middag i månaden är väl inget att göra sak av?
- Nä, men sen får du kanske korrigera för alla barn och gamla och så vidare.
- Ok, säg två inställda utekvällar i månaden då; mot ett enat Europa!
- Jag är bara lite oroad att folket kommer börja yra om sina pensionspengar igen.
- Då får dom väl jobba vidare några år då om det ska vara ett sånt gnäll.
- Där sa du nåt.
- Ja.

5 kommentarer:

  1. Visst, klart som spat jag är bara 73 år nu så det är ju dags att söka nytt jobb. Min mans faster var 75 år när hon sökte och fick nytt jobb som expedit på gamla Epa. När jag gick dit för att hälsa på henne för länge sedan så sade hon till mig. "Lilla vän nu har jag inte tid med dig, här jobbar jag!"

    SvaraRadera