onsdag 20 april 2011

Anna o Oscar

A. Du begär att jag ska åtrå dig högst av alla män. Att du ska vara den vackraste för mig.
Att jag ska bejaka din kulmage, flugsvärmen över diskbänken och din stinkande hund.
Du, som väljer att runka till tonårsmodeller istället för att ligga med mig.
Du, som knappt tagit i mig sedan jag växte ur min ungflickskropp.
Jag ber bara om din förståelse.

O. Och om jag ändå inte förstår?

A. Så tycker jag att vi lämnar varann.

O. Du begär alltså min förståelse.

A. Så kanske det kan uttryckas.

O. Man kan inte begära förståelse.

*

8 kommentarer:

  1. Jadu där kan nog många vara.
    :) bra och tung text.
    länken funkade inte? men det gör ju inget

    SvaraRadera
  2. Gillar, som Pia säger att man säger på Facebook!

    SvaraRadera
  3. Sorglig utveckling av ett förhållande. Bra

    SvaraRadera
  4. vad tiden gör med oss, och dem vi en gång var. om att bli blind och sen se, bra skrivet

    SvaraRadera
  5. Lyckligare äktenskap vore inte för mycket begärt.

    SvaraRadera
  6. Jättebra skrivet. Intressant form.

    SvaraRadera
  7. Uppställt sådär så ser det ju helt omöjligt ut, så kan man ju inte ha det! Ändå finns det så många som har byggt ihop en massa skäl att stanna kvar och fortsätta ha det precis så ...

    SvaraRadera