torsdag 7 mars 2013

Knäppgök (2)


Jag kan se hur ni tänker: "Fågelskådare" - jaha tjena, det vet man väl vad en katt har för avsikter i de sammanhangen... Men: NI HAR FEL!
MIN katt ÄLSKADE fåglar - ja, avgudade dem. Han blev t.o.m. kompis med en STORK! (Det var f.ö. en papegoja som förde in teet i den sorken.)
Ok, ett stycke fågel dräpte han, det måste erkännas. Men detta var en kråkunge som sprattlade omkring hjälplös på marken efter att ha fallit ur sitt bo. Han gav den nåd kan man säga. Och han var nära att mista ett öga på kuppen, då krÅkmamman gick till attack och körde in näbben i ögonhålan på honom. Min käraste lilla katt. En sann filantrop var han.

6 kommentarer:

  1. (Ok, vi fick flytta sen så att han kunde få nya kråkkompisar)

    SvaraRadera
  2. Sork, stork?
    Kråkunge, skatmamma?
    Nu sätter du mig på det hala.
    Tvivlar inte ett ögonblick på kattens filantropiska läggning.

    SvaraRadera
  3. @GP; K r å k mamma skulle det ju va, jag skriver med fötterna. Och tack för teet!

    SvaraRadera
  4. :)
    Ang den 12 september så vet jag inte vad jag ska högtidlighålla den dagen, Ostindiefararen Götheborgs förlisning eller första riksdagsvalet med kvinnlig rösträtt. Föreställer mig att jag matar en sork med te ur en pipett. Det går så där.

    SvaraRadera