tisdag 10 januari 2012

Huvudlöst?

Perfekt crime

- "Hej! Jag har skickat ut tjugoåtta vänförfrågningar åt dig!"
- "Rart av dig, men du kanske inte reflekterade över varför jag använder mig av ett nick på fb?"
- "Nä, tänkte bara att du skulle bli glad för lite fler vänner där. Du har ju bara sju stycken!"
- "Som jag huvudsakligen har valt själv, ja."
- "Nu frågar dom mig vem du är, får jag avslöja den stora hemligheten?"
- "Den har dom redan listat ut."
- "Ja, då är det väl lika bra då kanske?"
- "Säg att jag ska lägga ned min sida och att jag är helt asocial."
- "Men lägg av nu, vad är problemet?"
- "Att jag inte känner mig upplagd att försöka interagera med 200 pers simultant."
- "Äh, vad man än gör så blir du missnöjd!"

10 kommentarer:

  1. Knivigt ibland det där med FB. Min mamma till exempel har bestämt sig för att bara använda det till att hålla kontakt med släktingar. Och därmed blivit "attackerad" av gamla klasskompisar och någon som hon gått en kurs med eller kanske kände för länge sedan för att hon inte vill vara deras "vän". (Varför inte kalla det "kontakt" eller något istället??) Som sagt, kan vara knivigt...

    SvaraRadera
  2. Ja en sådan obetänksam människa.

    Först läste jag sista meningen fel i dialogen. Jag läste "Äh vad gör man inte för att göra dig missnöjd". Haha, jag tänkte att det var någon som av någon anledning ville den andre illa. Men det var ju fel :-).

    SvaraRadera
  3. @Ethel; Det finns iofs en underrubrik också...

    SvaraRadera
  4. Vilken bra dialog, lätt att föreställa sig de två personerna och jag gillar särskilt meningen "interagera med 200..." väl fångad vänhets på facebook!

    SvaraRadera
  5. Uja. Tur att man undviker fejan.

    SvaraRadera
  6. Det fina är att man får välja helt själv hur man vill använda de digitala kanalerna som finns :) Bra dialog!

    SvaraRadera
  7. @Lena; Jo, fast i det här fallet på ungefär samma sätt som du är "fri" att vifta bort en telefonlur som någon annan plötsligt räcker över med någon som DEN tycker att du borde prata med... att således "tvingas" avvisa människor känns verkligen inte så lyckat.

    SvaraRadera
  8. Gillar som man säger på facebook.

    SvaraRadera
  9. Såna vänner är för mycket bara. Bra dialog!

    SvaraRadera