fredag 13 januari 2012

Skrock










Jag ska fatta mig kort.

Katten börjar bli lite gammal, ont i lederna och orkar inte med att sitta ute i kylan särskilt länge. Hämtar in det lilla mystrollet efter en halvtimma så att han kan få komma in och äta och värma sig istället. Själv ställer jag mig och pinkar, när braket hörs. Korsdrag och en meterhög högtalare med tillhörande blomkruka i backen. Blöt jord, porslinskärvor och resterna av en f.d. välväxt julros ligger blandat med allsköns bråte på köksgolvet. Psykopaten som bor inunder kommer förstås upp och meddelar att värden minsann ska få höra talas om detta.

Det var inte det jag skulle berätta om.

Om sex timmar ska jag stå i duschen för att göra mig presentabel för arbetsförmedlaren som kallat på mig. Jag är inte full, men flaskan är inte heller tom. Det kommer att bli en hård kapplöpning för levern...

Detta var ju inte heller vad jag tänkt berätta om.

Amerikanska soldater som urinerar på ihjälskjutna talibankrigare i aktuellts 21-sändning... Nej, det var verkligen för mycket!

Det var dock inte alls vad hade jag tänkt spörja om här.

Jag tänkte berätta om saqer. SAQER, dvs. jag, kommer inte längre åt vare sig min egen blogg eller de flesta andra bloggar jag brukar besöka.
Först trodde jag att det var straffet för att jag stulit en bild på Golden Gate. Nu har jag kommit till slutsatsen att det handlar om ett långt grövre brott: Saqer är en provins i (I)ran. (I)ran har olja och eventuellt kärn (v) apen på gång. Mitt förra inlägg hade underrubriken "perfec (t) (c) rime". FR (A) har "(s) ignal spani (ng)" på all internet-trafik. Liksom (P) ent agon. Därför har min bloggs ip-adress avskurits ifrån de adresser den mest frekvent har uppsökts ifrån eller kommunicerat till.

Får se vad jag hittar för lösning framöver.

Vägra krig.

/Tutten Tott

8 kommentarer:

  1. Det tog en stund... Men sen fattade jag. Bra! :-D

    SvaraRadera
  2. Är det sant? Jag sitter vid datorn med hjärtat i halsgropen och känner en rationell rädsla för att förlora kontakten med dina geniala analyser av det moderna samhällets alltmer bisarra yttringar.

    SvaraRadera
  3. Utan dina skarpsinniga samhällsanalyser skulle tillvaron bli dyster.

    SvaraRadera
  4. Näää... Hur kom du in nu då? Du är paranoid! Men det är en väldigt bra historia.

    SvaraRadera
  5. Bra, och lite skrämmande.
    Jag hade annons på google och fick ett meddelande om att jag skulle bli avstängd. Anledningen var min annons med min bok som jag satt in, så jag tog bort det, och tänker aldrig mer nyttja Google. Skrämmande att förlora sin blogg

    SvaraRadera
  6. Jag tycker så mycket om avbrotten: "det var inte det jag tänkte..." Det är så bra! En förb. bra historia.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker så mycket om avbrotten: "det var inte det jag tänkte..." Det är så bra! En förb. bra historia.

    SvaraRadera
  8. Jätteroligt! Bra användning av temat. Vad kul det var, det här med skrivpuff. Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera