onsdag 16 mars 2011

Valet (reflexioner i natten)

- Jag kommer inte ihåg
- berätta för mig
- Var snäll och förklara
- hur du minns det?
- "Du var hårig!"

- Det brinner i Fukushima
- på andra sidan klotet
- Kommer man att klara den totala katastrofen?
- "Nop, du sa det själv."

- Är det verkligen så illa
- finns ingen nåd?

- "Välj; Ett lyckat sexliv,
eller trettiotusen japaners
liv".

- Va!? Mitt sexliv
- mot tusentals människors liv?
- "Du sa det själv".

- Jag vill ha respit
- tid att bereda mig.
- "Sorry, tiden är knapp".

- Jag rakar mig,

- Nu!

...

5 kommentarer:

  1. ehh.. va? :) ännu ett "dödläge"

    SvaraRadera
  2. Jaha. Jag förstår inte. Är det så att om han/hon/den/det slår på rakapparaten, blir det härdsmälta i Japan?????

    SvaraRadera
  3. marmoria; Se, du förstår ju visst!

    SvaraRadera
  4. Även med kommentarerna här över fick jag inte riktigt ihop det, eller är det underlivet som ska rakas?

    SvaraRadera
  5. Ok; Det har nått min kännedom att relativt många människor (låt oss anta en majoritet)av bägge könen reagerar med olika grader av avtändning inför könsbehåring. Lite sorglustigt tycker jag eftersom det är så vi råkar vara skapta. Nu var det inte det som texten alls handlade om. Texten handlade om hur mycket ett främmande liv kan vara värt för den enskilde människan. Och ja, det blev väl ganska bisarrt...

    SvaraRadera