onsdag 21 november 2012

Nyhetsinflammation


Till alla som likt mig blivit ledsna och förfasade efter att ha hört om "Greta", har jag kanske goda nyheter idag. Både Polisen och Helsingborgs Dagblad, liksom olika "privatspanare" å flashbacks forum förefaller nämligen alltmer inställda på att det hela rör sig om en hoax (spratt...), eller en nyhetsgroda om man så vill. Även om det inte uttalas i klartext.

Jag kände mig så indignerad av att rapporteringen var så tunn och bleksådd kring denna helt vansinnesvidriga och gissningsvis extremt avvikande händelse. Nu funderar jag mer över varför historien ens tilläts komma ut.
En misshandel av det slaget lämnar ju självklart omfattande spår efter sig, men inte en enda stavelse i fråga om "hard evidence" har ännu kommit fram i fallet. Kanske har hon bara velat hjälpa SD lite på traven med deras järnrör?

Eller så kanske polisen av någon anledning trivs bättre med att ha det hela ouppklarat?

Vi lär förmodligen aldrig få veta.

Bara en gissning.

7 kommentarer:

  1. Världen är svår att förstå sig på. Jag gör det inte.

    Ang uven. Har du någon länk eller ytterst konkret ledtråd? Jag tittar sällan på TV och undviker helst av allt reklamkanaler. Det leder till vissa brister i min allmänbildning.

    SvaraRadera
  2. Ännu mer fascinerande... men varför? Jag som trodde att jag på mitt eget cyniska sätt förstod mänskligheten. Men nej. Man upphör aldrig att förvånas.

    SvaraRadera
  3. Å jag som hört att hon skulle bli utsedd till årets vardagshjälte... fast även om det inte hänt Greta så är det nog inte ett helt otroligt scenario ändå. Eller är jag cynisk nu?

    SvaraRadera
  4. Skriv, människa, skriv. Jag saknar dina ord.

    SvaraRadera
  5. Jag beundrar din känsla för andra människors integritet. Man kan till och med säga att jag högaktar den.

    Men du har ju också rätt att göra din egen tolkning av saker. Ditt sätt att skriva har ett egenvärde.

    Och nu skulle jag, precis som en viss Grå papegoja, uppskatta att få läsa något av dig igen. Come back!

    SvaraRadera
  6. Jag saknar dina texter och tankar.

    SvaraRadera