måndag 12 november 2012

Stockholms hjärta




Nu är det dags igen. Stockholm ska ansiktslyftas. Byggbolagen ska mättas. Slussen med all sin kultur och
historia ska jämnas med marken och ge plats för motorleder och iskalla glasbyggnader. Sju års bygghelvete
ingår också i köpet. En underjordisk bussterminal, insprängd i Katarinaberget, för ett par miljarder av surt
skattade pengar, likaså.

Ingen vill ha detta. Ingen vill se detta. Ändå så... Jag förstår inte.

Eller jo, jag tror jag förstår, men vill förstås inte acceptera...

Fick in en liten insändare i lokalblarran i våras, men...

Vissa påstår att det inte är för sent, men...

Känner mest sorg och vanmakt.











Klicka HÄR!

Tack

7 kommentarer:

  1. Jag klickade DÄR. Jag är inte så ofta i Stockholm men Slussen är ett moment! Det är mycket med det jordiska o makthavarbehov.
    Glad att du fortsätter skriva!

    SvaraRadera
  2. Maktlöshet är vardag. Men någon slags makt måste man väl ha någongång?

    SvaraRadera
  3. Ja man funderar över hur demokratin funkar i det här fallet?

    SvaraRadera