söndag 16 september 2012

Ett förslag


Det lär finnas runt 20.000 militära kärnladdningar i världen just nu.
Det blir ett svampmoln till nästan varje McDonalds restaurang, globalt sett.
Inte en enda normal människa vill att det ska finnas ett enda kärnvapen på vår jord.
Borde vi (7 miljarder normala människor) då verkligen inte kunna göra någonting åt detta?

Jag har ett förslag: Alla författare och skribenter jorden runt kommer överrens om att avsluta alla  sina
texter, böcker, artiklar eller vad det nu kan vara, med orden: "Men så blir det kärnvapenkrig och jorden
förstörs så att till och med fiskarna dör ut." Det blir ju tungt, jag vet, men det är det som är poängen. Och
det är därför det kommer att fungera!

Knäppt va?

Men så blir det kärnvapenkrig och jorden förstörs så att till och med fiskarna dör ut.

4 kommentarer:

  1. Jättebra förslag. Bättre än skrattsoppa.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra förslag. Jag tror på det stenhårt.

    SvaraRadera
  3. Ha ha. Fast ett ganska uppgivet sådant, för jag blir rätt deprimerad av att tänka på 20 000 kärnvapen.

    Jag har redan skrivit mitt linlägg men om jag avslutar alla mina lektioner imorgon med 'Men så blir det kärnvapenkrig och jorden förstörs så att till och med fiskarna dör ut', är det okej då?

    Fast mina stackars elever kommer kanske tycka det är jobbigt. De är bara sexton och sjutton år gamla.

    SvaraRadera
  4. Bra förslag - jag hänger på som du förmodligen sett :)

    SvaraRadera