onsdag 12 september 2012

Minneslapp


Jag skulle behöva en minneslapp, stor som ett segel ungefär, där jag kunde föra upp alla mina glömskor.
Föra in dem under kategorier och väga dem efter frekvens och amplitud. Jag tänker mig ett stapeldiagram
kalibrerat så att den längsta stapeln når hela papprets längd - nästan. Sen bestämmer jag att jag dör, tvärt,
om någon stapel skulle nå kanten. När pappret till sist fyllts med ränder nerifrån och upp så kommer jag att
få ett minne värdigt den prövade häst jag faktiskt är. Har jag tänkt ut.


9 kommentarer:

  1. Jättebra text . Ser det hela framför mig.

    SvaraRadera
  2. Intressant med olika typer av glömskor ... funderar över vad kategorierna kan heta...? Bra text!

    SvaraRadera
  3. Gillar också idén med kategoriserade glömskor. Självmotsägelsefullt och lockande.

    SvaraRadera
  4. Kategorier kanske kopplade tillhjärnan. Snart kommer vi att kunna ha hjärnbackups - det har jag tänkt ut ha ha

    SvaraRadera
  5. Gör det. Rita stapeldiagram du. Men dö inte, hör du det. Prövade hästar behövs.

    SvaraRadera
  6. härligt bildspel blev mina tankar fast dödgrejen gjorde ett skutt som gav oro skulle nog oxå behöva kategorisera men jag hade fastnat i vilka :)

    SvaraRadera
  7. Fel dotter, det var den stora jag var hemma med. Och jag går en kurs i att skriva barnlitteratur också. Men är faktiskt inte en liten gubbe i vasastan.

    SvaraRadera