söndag 27 februari 2011

Från biktbåset

I går gjorde jag det igen. Det händer inte jätteofta; jag lade upp en text jag var riktigt nöjd och
glad i. Det bekom mig inte först - jag hade druckit en del vin, vilket gjorde mig ännu mera glad -
men imorse kom den - Den sårade känslan. Jag kände mig närapå hånad, motarbetad.
En av fyra kommenterare tycktes ha uppskattat texten, men resten... avslagna.
Så jag tog i stolthet bort hela inlägget efter att först ha lämnat ett par liknande kommentarer
som "hämnd", eller kanske snarare som små vinkar, ungefär på samma sätt, fast omvänt, som
jag upptäckt att jag - fånigt nog - kan tendera till då jag fått uppskattning.
Ja, jag vet att det handlar om en sorglig överreaktion. Men är man en känslig natur så är man,
tydligen - tyvärr. Sen hjälper det visst inte att jag faktiskt uppskattar uppriktighet.
Konstigt.

Ber härmed om ursäkt för min barnslighet.

*

9 kommentarer:

  1. Menar du den geniala informationshanteringstrategitexten? Vill minnas att jag gillade den.

    SvaraRadera
  2. Så kan det kännas, men det är kritiken som för en framåt ... eller?

    SvaraRadera
  3. Helt säkert är det så, och bekräftelse icke att förglömma. Jag råkade ha bespetsat mig på det senare denna gång - det är en vansklig business det där med bespetsningar;)

    SvaraRadera
  4. @Pia; Ledsen att jag råkade stoppa dig i "svalen" isåfall. Slarvigt. Usch, jag skäms verkligen för hela balavret. Kanske att jag borde minska vinkonsumtionen här...

    SvaraRadera
  5. Har inte varit aktiv i helgen, heller inte läst din text men känner i viss mån igen din reaktion och den selektiva kommenteringen som äger rum. Ibland så hoppar folk över vissas texter vilket jag också finner märkligt. Stå på dig. Du gör det bra!

    SvaraRadera
  6. Trist att din text som du kände dig nöjd och glad med inte fick mer uppmärksamhet. Så känner vi nog allihopa ibland, och så får man försöka övertyga sig själv om att man skriver för sin egna skull trots allt. Synd att jag inte hann läsa den! Gillar att du vågar vara ärlig!

    SvaraRadera
  7. Så kan jag oxå känna, ibland får jag till en text som jag är jättenöjd med men får ingen respons nästan. Sedan texter jag nästa skäms över får jag massor av kommentarer till. Men det är ju läsaren som bestämmer själv o jag får ha min uppfattning kvar.
    Kul med någon som tillåter sig att lämna den tillåtna fyrkanten i alla fall o flippa ur lite!

    SvaraRadera
  8. Jag har nu tagit bort youtube-länken. Men hon är grym den där kvinnan. Tyvärr kommer hon inte hit till Sverige.
    Nog om det...
    Det är lite känsligt det där med att lämna ut texter till påseende. Överlag måste jag säga att de som gör det är modiga. För ibland hugger läsarna en i ryggen med kommentarer som inte är alltför övertänkta.
    Jag har klarat mig ifrån sådant, men har sett andra som fått både det ena och det andra mothugget.
    Jag gillar dina texter

    SvaraRadera