söndag 2 januari 2011

Medelmåttan

Jag är ingen medelmåtta. Jag är ingen medelmåtta. Jag är ingen medelmåtta!!!
Jag är en mycket obetydlig person, men verkligen ingen medelmåtta. För att kunna bli medelmåttig måste det finnas något att mäta, något att värdera utifrån vad man har uppnått - ens meriter. Jag har inga meriter - har just inte uppnått någonting - förutom min ålder då. Den är dock, får jag tyvärr medge, väldigt medelmåttig. Ja, i själva verket så medelmåttig att det knappt går att slå. Jag befinner mig på det exakta medeltalet för medelåldern på en vuxen svensk man. Nämligen 53.5 vintrar. Men inte heller det blir ju särskilt medelmåttigt om man tänker till lite djupare över saken... Jag menar, hur många är exakt så medelgamla som jag är? Inte särskilt många. En halv procent kanske.
Hah.
Skratta på ni bara, ni kommer inte åt mig!

*

6 kommentarer:

  1. Också klurigt. För en medelmåtta.

    SvaraRadera
  2. Gillar som man säger på facebook. En vansinnigt intelligent text, som får mig att skratta, inte medelmåttig alls.

    SvaraRadera
  3. Gyllene medelväg talar man om - den här var den gyllene medelmåttan :)

    SvaraRadera
  4. Skönt ändå att ha kommit så långt in på "dö-halvan" innan medelålders-krisen sätter in. ;)

    SvaraRadera
  5. ler
    Bra text riktigt bra text

    SvaraRadera